romanpetr
05-04-2005, 01:54 PM
Report: http://www.hhzpain.net/reportajes/electro2m5.php (!) (!) (!)
VIERNES 22 DE ABRIL
A las 11:15 subió al escenario Kid Koala. El de Canadá ven*a a demostrar que su excelente número en el Sónar no fue casualidad y lo consiguió. Probablemente la mejor sesión del festival en cuanto a composición se refiere. Una excelente combinación de melod*as y una mejor aún utilización de la “tensión-relajación” a la hora de elegir los temas a mezclar.
Como no pod*a ser de otro modo nos deleitó con sus trompetas sobre loops de jazz y blues, y toco algunos de los temas de su último trabajo.
No recuerdo haber visto nunca a nadie tan feliz en un escenario ni utilizar los platos como si de un piano se tratara (algo que quizá le venga de sus conocimientos como pianista).
En la hora que duró la sesión se dejaron o*r temas de Folk y Jazz que dejaban paso de forma casi inconcebible a estilos tan broncos como el Heavy o el Drum&bass sin perder en ningún momento la compostura ni la sonrisa.
La sala, que ya parec*a que empezaba a medio llenarse, aplaudió agradecida.
A continuación estaba fijada la actuación de Money Mark y Kid Koala, pero el segundo se retiró a descansar unos minutos mientras su compañero nos deleitó con los sonidos de “instrumentos” extrañ*simos que lanzaban infinidad de efectos y sonidos sintéticos, jugando con las luces. Uno de ellos, una especie de transistor enorme de plástico con infinidad de botones parec*a responder según se le acercaba o alejaba el micrófono. Money (que por cierto es el teclista de los Beastie Boys) advirtió que se trataba de un show experimental y para divertirnos. Hubo un poco de todo aquello en el escenario.
Al poco subió de nuevo Kid Koala acompañado de un bajista (Mark). Quienes junto con Money formaron una banda muy particular con Kid a los platos (a la vez que de bater*a con sus vinilos), la voz de Money, quien además estuvo al teclado y al órgano (sin dejar de lado sus “instrumentos”) y Mark al bajo. Nos deleitaron con un breve concierto improvisando en pentatónica menor sobre los ritmos y cortes de Kid Koala. Un espectáculo muy interesante.
Más tarde dejar*an a Money hacerse un solo de Folk a la guitarra bastante correcto teniendo en cuenta sus preferencias musicales.
De nuevo retornar*an sus compañeros al escenario para dar rienda suelta a los aparatejos de Money, en este caso un dispositivo con foto-armónico, que según la luz que le alcanzase y según se le programara emit*a distintos sonidos, muy curioso cuando empezaron a interactuar con los técnicos de sonido e incluso cuando empezó a jugar con un mechero.
Como punto final Money invitó a un espontáneo a tocar la bater*a con el teclado mientras él segu*a con sus inventos. En este caso sacó un armónica de la manga y se tocó otro tema al órgano mientras su invitado le marcaba el ritmo como pod*a. Un simpático punto final.
Translation (sorry,it's electro interpretation):
ON FRIDAY, THE 22ND OF APRIL
At 11:15 it rose to the stage Kid Koala. That of Canada was coming to demonstrate that his excellent number in Dreaming was not a coincidence and obtained it. Probably the best meeting of the festival as for composition refers. An excellent combination of melodies and the better one still use of the "tension - relaxation" at the moment of choosing the topics to mixing.
Since it could not be differently it delighted us with his trumpets on loops of jazz and blues, and touched some of the topics of his last work.
I remember to have seen so happy anybody in a stage ever neither to use the plates as if about a piano it was treating itself (something that probably comes to him from his knowledge as pianist).
In the hour that the meeting lasted they allowed to hear topics of Folk and Jazz that were opening way of almost inconceivable form to styles as rough as the Heavy or the Drum*bass without losing never either the composure or the smile.
The room, which already seemed that it was beginning to way to fill, applauded been grateful.
Later there was fixed the performance of Money Mark and Kid Koala, but the second one moved back to rest a few minutes while his partner delighted us with the strangest sounds of "instruments" that were throwing infinity of effects and synthetic sounds, playing with the lights. One of them, a species of enormous transistor of plastic with infinity of buttons seemed to answer as him the microphone was approaching or removing.Money (that certainly is the teclista of Beastie Boys) warned that it was a question of an experimental show and to entertain us. There was a bit of all that in the stage.
To little raised again Kid Koala accompanied of a bassist (Mark). Those who together with Money formed a very particular band with Kid to the plates (simultaneously that of battery with his vinilos), the voice of Money, who besides was to the keyboard and to the organ (without stopping of side his "instruments") and Mark to under.They delighted us with a brief concert improvising in pentatónica minor on the rhythms and courts of Kid Koala. A very interesting spectacle.
Later they would allow Money to become an alone one of Folk to the guitar quite correctly bearing in mind his musical preferences.
Again his partners would come back to the stage to give free rein to the aparatejos of Money, in this case a device with photo-harmonic, that according to the light that was reaching him and as he was programmed it was expressing different sounds, very curiously when they started interacting with the sound technical personnel and even when it started playing with a cigarette lighter.
Since final point Money invited the spontaneous one to touch the battery with the keyboard while he continued with his inventions. In this case it extracted a harmonica of the sleeve and another topic touched itself to the organ while his guest was marking the rhythm as it could. A nice final point.
VIERNES 22 DE ABRIL
A las 11:15 subió al escenario Kid Koala. El de Canadá ven*a a demostrar que su excelente número en el Sónar no fue casualidad y lo consiguió. Probablemente la mejor sesión del festival en cuanto a composición se refiere. Una excelente combinación de melod*as y una mejor aún utilización de la “tensión-relajación” a la hora de elegir los temas a mezclar.
Como no pod*a ser de otro modo nos deleitó con sus trompetas sobre loops de jazz y blues, y toco algunos de los temas de su último trabajo.
No recuerdo haber visto nunca a nadie tan feliz en un escenario ni utilizar los platos como si de un piano se tratara (algo que quizá le venga de sus conocimientos como pianista).
En la hora que duró la sesión se dejaron o*r temas de Folk y Jazz que dejaban paso de forma casi inconcebible a estilos tan broncos como el Heavy o el Drum&bass sin perder en ningún momento la compostura ni la sonrisa.
La sala, que ya parec*a que empezaba a medio llenarse, aplaudió agradecida.
A continuación estaba fijada la actuación de Money Mark y Kid Koala, pero el segundo se retiró a descansar unos minutos mientras su compañero nos deleitó con los sonidos de “instrumentos” extrañ*simos que lanzaban infinidad de efectos y sonidos sintéticos, jugando con las luces. Uno de ellos, una especie de transistor enorme de plástico con infinidad de botones parec*a responder según se le acercaba o alejaba el micrófono. Money (que por cierto es el teclista de los Beastie Boys) advirtió que se trataba de un show experimental y para divertirnos. Hubo un poco de todo aquello en el escenario.
Al poco subió de nuevo Kid Koala acompañado de un bajista (Mark). Quienes junto con Money formaron una banda muy particular con Kid a los platos (a la vez que de bater*a con sus vinilos), la voz de Money, quien además estuvo al teclado y al órgano (sin dejar de lado sus “instrumentos”) y Mark al bajo. Nos deleitaron con un breve concierto improvisando en pentatónica menor sobre los ritmos y cortes de Kid Koala. Un espectáculo muy interesante.
Más tarde dejar*an a Money hacerse un solo de Folk a la guitarra bastante correcto teniendo en cuenta sus preferencias musicales.
De nuevo retornar*an sus compañeros al escenario para dar rienda suelta a los aparatejos de Money, en este caso un dispositivo con foto-armónico, que según la luz que le alcanzase y según se le programara emit*a distintos sonidos, muy curioso cuando empezaron a interactuar con los técnicos de sonido e incluso cuando empezó a jugar con un mechero.
Como punto final Money invitó a un espontáneo a tocar la bater*a con el teclado mientras él segu*a con sus inventos. En este caso sacó un armónica de la manga y se tocó otro tema al órgano mientras su invitado le marcaba el ritmo como pod*a. Un simpático punto final.
Translation (sorry,it's electro interpretation):
ON FRIDAY, THE 22ND OF APRIL
At 11:15 it rose to the stage Kid Koala. That of Canada was coming to demonstrate that his excellent number in Dreaming was not a coincidence and obtained it. Probably the best meeting of the festival as for composition refers. An excellent combination of melodies and the better one still use of the "tension - relaxation" at the moment of choosing the topics to mixing.
Since it could not be differently it delighted us with his trumpets on loops of jazz and blues, and touched some of the topics of his last work.
I remember to have seen so happy anybody in a stage ever neither to use the plates as if about a piano it was treating itself (something that probably comes to him from his knowledge as pianist).
In the hour that the meeting lasted they allowed to hear topics of Folk and Jazz that were opening way of almost inconceivable form to styles as rough as the Heavy or the Drum*bass without losing never either the composure or the smile.
The room, which already seemed that it was beginning to way to fill, applauded been grateful.
Later there was fixed the performance of Money Mark and Kid Koala, but the second one moved back to rest a few minutes while his partner delighted us with the strangest sounds of "instruments" that were throwing infinity of effects and synthetic sounds, playing with the lights. One of them, a species of enormous transistor of plastic with infinity of buttons seemed to answer as him the microphone was approaching or removing.Money (that certainly is the teclista of Beastie Boys) warned that it was a question of an experimental show and to entertain us. There was a bit of all that in the stage.
To little raised again Kid Koala accompanied of a bassist (Mark). Those who together with Money formed a very particular band with Kid to the plates (simultaneously that of battery with his vinilos), the voice of Money, who besides was to the keyboard and to the organ (without stopping of side his "instruments") and Mark to under.They delighted us with a brief concert improvising in pentatónica minor on the rhythms and courts of Kid Koala. A very interesting spectacle.
Later they would allow Money to become an alone one of Folk to the guitar quite correctly bearing in mind his musical preferences.
Again his partners would come back to the stage to give free rein to the aparatejos of Money, in this case a device with photo-harmonic, that according to the light that was reaching him and as he was programmed it was expressing different sounds, very curiously when they started interacting with the sound technical personnel and even when it started playing with a cigarette lighter.
Since final point Money invited the spontaneous one to touch the battery with the keyboard while he continued with his inventions. In this case it extracted a harmonica of the sleeve and another topic touched itself to the organ while his guest was marking the rhythm as it could. A nice final point.